31.05.17

DUBEN - KVĚTEN 2017

(zdroje použitých obrázků zde a zde)

DUBEN - KVĚTEN 2017

12) BRUCE W. CAMERON - Psí cesta (recenze zde)
13) PATRICK NESS - Něco víc (recenze zde)

14) PETERNELLE VAN ARSDALE - Bestie je zvíře (recenze zde)

15) PATRICK NESS - My ostatní tu prostě žijem (recenze zde)

CELKOVÝ POČET PŘEČTENÝCH STRAN:   1 334 stran


Velmi se omlouvám všem, kteří se těšili na tento článek již na konci minulého měsíce. Bohužel duben pro mě nebyl zrovna měsícem přečtených knih, tudíž jsem neměla pořádně z čeho čerpat a vybírat k mým stanoveným kritériím (ze dvou knih toho opravdu dohromady moc nedám). Moc mě to mrzí a snad se nezlobíte a přesto si článek, sice s měsíčním zpožděním, užijete... :)

KNIHA S NEJHEZČÍ OBÁLKOU: 
Je tady jedna obálka, která mě naprosto uchvátila. A to tím, že je krásně minimalistická a přesto vás naprosto hypnotizuje. Ano, mluvím o knize Něco víc.

KNIHA S NEJHORŠÍ OBÁLKOU: 
Nemůžu říct, že by tady byla nějaká kniha, která by měla přímo ošklivou obálku, ale je tady jedna, která je nejméně nápaditá - obálka knihy Psí cesta.



NEJMÉNĚ SYMPATICKÝ MUŽSKÝ HRDINA: 
Musím se přiznat, že z těchto přečtených knih mi žádný hrdina krev nepil. Tak nějak jsem si oblíbila všechny mužské postavy.

NEJVÍCE SYMPATICKÝ MUŽSKÝ HRDINA: 

Tentokrát to není hlavní postava, ale ta vedlejší: Tomasz z Něco víc. Byl velmi inteligentní a ta jeho "posedlost" neskutečně nebezpečnými nápady je prostě nakažlivá.

NEJMÉNĚ SYMPATICKÁ ŽENSKÁ HRDINKA: 

Gloria z Psí cesty. To je vám tak neskutečně protivná, egoistická a zlá ženská!

NEJVÍCE SYMPATICKÁ ŽENSKÁ HRDINKA: 

Velmi jsem si oblíbila Melanii z My ostatní tu prostě žijem. I přes svou ošklivou minulost nade všechno miluje svou malou sestřičku a svého bratra. Snaží se jim být oporou, protože oni jsou oporou pro ni!

NEJVÍCE SYMPATICKÝ ZVÍŘECÍ HRDINA: 
Tentokrát to bude samozřejmě (a také opět) psí dušička z knihy Psí cesta. Je prostě nezapomenutelná!

NEJLÉPE VYKRESLENÉ PROSTŘEDÍ V PŘÍBĚHU: 

Pokud jste četli knihu Něco víc, tak jistě víte, že prostředí je tak uvěřitelné, až z toho mrazí! Je prostě originální, skvělé, strašidelné, opuštěné a neskutečně realistické!

NEJHŮŘE VYKRESLENÉ PROSTŘEDÍ V PŘÍBĚHU: 

Bestie je zvíře - já prostě čekala trochu více temnější atmosféru. Občas mi prostředí přišlo spíše jako pohádkové a málo realistické. 

KNIHA, KTERÁ MĚ NEJVÍC ZAUJALA: 

Kniha Něco víc mě absolutně dostala! A ještě teď jí mám plnou hlavu!

KNIHA, KTERÁ MĚ OBSAHOVĚ ZAUJALA NEJMÉNĚ: 
Bestie je zvíře. Pokud jste četli recenzi, tak jistě víte, jaký názor na tuhle knihu mám. Bohužel je velmi slabá, i přes svůj obrovský potenciál, a velmi mě zklamala...

NEJLÉPE GRAFICKY ZPRACOVANÁ KNIHA: 
Tentokrát je to kniha Bestie je zvíře. Moc se mi líbilo oddělování jednotlivých částí knihy obrázkem s krátkými verši ze strašidelné říkanky.



NEJHŮŘE GRAFICKY ZPRACOVANÁ KNIHA: 
Tentokrát jsem měla velké štěstí na výběr knih, tudíž se nenašla ani jedna, jejíž zpracování by mě zklamalo a navíc, což je obrovské plus, ani jedna kniha neměla obrovské množství chyb či překlepů!


NEJKRÁSNĚJŠÍ CITÁTY Z TĚCHTO KNIH:

"Každej nemusí bejt ten vyvolenej. Každej nemusí bejt hrdina, co zachraňuje svět. Většina lidí prostě musí jenom žít svůj život, jak nejlíp dovede, a dělat věci, který jsou důležitý pro ně. Mít prima kámoše, mít dobrej život a někoho doopravdy milovat. A celou dobu vědět, že život nedává žádnej smysl, ale i tak se snažit najít způsob, jak bejt šťastnej." - Patrick Ness (My ostatní tu prostě žijem)


"Protože je možné umřít dřív, než opravdu umřete." - Patrick Ness (Něco víc)

"Několik slov dokáže změnit svět." - Patrick Ness (Něco víc)

"V podstatě platí pravidlo: dobrý člověk je ten, kterého zbožňuje jeho pes." - W. Bruce Cameron (Psí cesta)

Žádné komentáře:

Okomentovat